loading...

Wahai Isteri!!Janganlah Pernah Menolak Pelukan Suami Anda...Ini Maksudnya Yang Sebenar Yang Suami Malu Untuk Sampaikan






Dukacita apabila diberitahu ada penceramah kursus perkahwinan membaca hadis palsu kononnya Rasulullah SAW bersabda: Apabila seseorang kamu menyetubuhi isteri atau jariahnya, maka jangan dia melihat pada kemaluan mereka kerana yang demikian itu menyebabkan buta.



..maka ‘demam’ pasangan yang ingin berkahwin mendengar hadis palsu ini. Sementara yang dah lama melihat kemaluan isterinya kehairanan kerana dia masih belum buta. Lalu mungkin disangkakan Nabi SAW memberitahu sesuatu yang tidak benar. Sebenarnya, pereka hadis palsu itu yang berbohong dan ustaz pembaca hadis palsu tersebut menyebar kebohongan.



Sedangkan Allah berfirman dalam Surah al- Mukminun ayat 1-6: (maksudnya) “Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman. Iaitu mereka yang khusyuk dalam solatnya. Dan mereka yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia; Dan mereka yang berusaha membersihkan hartanya (dengan menunaikan zakat harta itu); Dan mereka yang menjaga kemaluan mereka, kecuali kepada isterinya atau hamba sahayanya maka sesungguhnya mereka tidak tercela”.



.. diriwayatkan daripada ‘Aisyah, katanya: Aku dan Rasulullah pernah mandi bersama dari satu bekas air. Maka dia mendahuluiku sehingga aku kata: tinggalkan untukku! tinggalkan untukku!) Riwayat al-Bukhari, Muslim dan selain mereka. Jelas daripada hadis ini harus melihat kemaluan isteri.



…ini dikuatkan oleh riwayat Ibn Hibban melalui Sulaiman bin Musa yang apabila ditanya mengenai suami yang melihat kemaluan isterinya, dia menjawab: “Aku pernah bertanya hal ini kepada ‘Ata. Kata ‘Ata: Aku pernah bertanya ‘Aisyah, lalu ‘Aisyah pun meriwayatkan hadis di atas”



Bagaimana mungkin dilarang melihat faraj isteri padahal ia perangsang kepada persetubuhan yang halal dan berpahala?!



Suami mana tak sayang isteri dan isteri mana tak sayangkan suami dia. Dalam sesebuah perhubungan suami isteri, pelukkan adalah sesuatu perbuatan yang penuh makna dan mempunyai kekuatan sendiri. Kebanyakkan isteri tidak tahu apa disebalik pelukan yang diberikan suami.. haha betul tak?. Takkan tiba-tiba laki ko peluk tanpa sebab mesti ada makna tersirat tersurat.



Tahukah anda, kesan apabila suami anda memeluk anda dan ini menurut kajian pakar perhubungan. Pelukan suami sebenarnya dapat mengurangkan tahad kalestrol dan meningkatkan kesihatan isteri.



Walaupun pelukan yang diberi itu lembut, kita boleh rasai sendiri gentaran hangat dalam jiwa raga kita. Suami yang ingin Isterinya menurunkan berat badan digalakkan untuk peluk isterinya lebih kerap



Namun pelukan bukan hanya pelukan. Anda perlu tahu apa yang si suami ingin sampaikan melalui pelukan. Berikut adalah 5 jenis pelukan suami dan maknanya.





1. Pelukan Merangkul Seluruh Tubuh Anda

Biasanya pelukan ini terjadi ketika ada ketegangan ataupun masalah pada anda berdua. Pelukan ini bermakna untuk menenangkan anda. Pelukan ini juga beerti pasangan anda ingin meminta maaf.



2. Memeluk Sambil Meletakan Kepalanya Di Bahu

Pelukan ini dilakukan suami ketika memerlukan anda. Ada beberapa perkara ini menyebabkan pelukan ini terjadi seperti rindu, penat dan sebagainya. Jika suami anda meninggalakn ciuman dibahu anda, ia bermakna dia tidak mahu kehilangan anda.



3. Pelukan Merangkul Dari Belakang

Pelukan dari belakang menandakan adanya rasa bahagia, rasa ingin melindungi, rasa cinta dan kemesraan.



4. Pelukan Merangkul Dari Tepi

Pelukan ini sangat friendly, dilakukan atas sebab support atau sokongan yang tidak keterlaluan kemesraannya.



5. Pelukan Memeluk Dari Pinggang

Pelukan ini menunjukan perpaduan antara cinta dan ghairah. Boleh jadi suami ingin melakukan hubungan intim dengan anda. Boleh jadi juga ianya sebuah foreplay. Pelukan ini juga boleh menjadi pelukan harian yang mampu memberikan anda semangat kepada anda.



Lepas ni kalau suami peluk tu, faham-faham la maksudnya especialy no.5 jangan pula buat tak tahu ye. So suami yang dah habis baca tu apa lagi nak ditunggunya peluk laa isteri anda ketat-ketat conform kurus lepas ni.. haha..










loading...

0 Response to "Wahai Isteri!!Janganlah Pernah Menolak Pelukan Suami Anda...Ini Maksudnya Yang Sebenar Yang Suami Malu Untuk Sampaikan"

Post a Comment

loading...
'));