loading...

Mohon Berhati-Hati Bila Menerima Makanan Orang, Wanita Ini Meninggal Di ‘Santau’ Kawan Baik Sendiri!






Mohon berhati-hati bila menerima makanan orang!

Sedih sampai ke hari ini, saya adik kepada arwah yang meninggal kerana disantau kawan baik sendiri,

Dek kerana cemburu dan iri hati!

Kecewa sangat! Sebab mereka tak ubah seperti adik beradik!

Arwah baik orangnya, sampaikan dia tak kisah berkongis apa sahaja dengan kawan-kawan dia! |
Malah tunang dia pun dia suruh tolong ambik kawan dia balik kerja dan lain-lain.

Punya baik sampai orang lain jatuh hati kat tunang dia!

Dek Kerana Cemburu Dan Iri Hati!

Kisah bermula bila arwah bagi tahu nak kawin!

Kawan baik dia mula berperangai pelik! kadang macam-macam cara untuk bagi arwah cemburu pada tunang dia! tapi arwah cakap

“kalau Razif degan ko Fina, aku tak akan cemburu! kau kawan baik aku” razif tu tunang dia!

Terjumpa Paku Karat Dalam Makanan

Bermulalah episod makanan!
Hari-Hari si Fina ni bagi makanan kat akak, tiap kali rehat waktu kerja, fina datang opis akak hantar makanan! baik gila! mcm mana akak tak syak dia apa-apa. Sebab dia NAMPAK BAIK

Tapi satu hari akak terjumpa paku karat dalam makanan!

Perut Membesar Macam Orang Mengandung

Dari situ akak mula sakit! sampailah perot akak membesar macam orang mengandung! Razif tetap setia! razif pergi membawa akak berubat walaupun si fina tu fitnah akak bersekedudukan dan bunting anak luar nikah!

Akhirnya jumpa seorang ustaz dan berjaya keluarkan segala benda dalam badan akak dan jumpa macam-maca, benda bawah rumah! tapi sayang, akak meninggal kerana terseksa! sampai sakarang kami tak dapat lupakan apa yang berlaku pada akak!

Fina? entah hilang kemana,

Wasiat Akak!

Abang Razif sekarang dah jadi suami saya! Kerana wasiat akak! aku kawin dgn abg razif! dan skrg kami dikurniakan seorang anak bernama SYARIFAH FATIMAH (Nama akak aku).

aku harap cerita aku ni boleh dijadikan tauladan! share supaya kita semua berhati-hati

Ohya, dalam pada itu, ustaz yang ubat akak ajar kamu doa ni dan saya amalkan takot juga kalau-kalau ada yang dengki dan busuk hati buat benda yang sama pada makanan kami :

بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

(Bismillahil Lazi La Yadhurru Ma’as Mihi Shai Un Fil Ardhi Wala Fis Sama I Wahuwas Sami Ul Alim)

Ertinya: Dengan Nama Allah yang tidak akan memberi mudarat bersama namaNya sesuatu apa pun di langit dan di bumi , dan dialah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat.

Sesiapa yang membaca doa ini apa-apa pun tidak akan dapat memberi mudarat padanya (Sunan Abu Dawud, al-Tirmidhi, IBn Majah dan Musnad Ahmad).

Sumber : Syarifah Fatiha Karim via FB Viral Oh Viral








loading...

0 Response to "Mohon Berhati-Hati Bila Menerima Makanan Orang, Wanita Ini Meninggal Di ‘Santau’ Kawan Baik Sendiri!"

Post a Comment

loading...
'));