loading...

Tak Sabar Menunggu Rambut Panjang?Ini Cara Memanjangkan Rambut Dengan Cepat...Kongsikan






Rambut Adalah Mahkota  Setiap Wanita Tetapi Menunggu Rambut Menjadi Panjang Adalah Satu Cabaran Jom PP Kongsikan Tips  Rambut Cepat Panjang Dan Yang Penting Tidak Mudah Rosak

Rapikan hujung rambut

Jika rambut anda rosak kerana bercabang, maka tidak ada salahnya jika merapikannya terlebih dahulu dengan cara memotong Bahagian Hujun Rambut Sahaja. Tujuannya adalah mengurangkan Rabut Bercabang Dan Lebih Mudah cepat Panjang

Jangan mencuci setiap hari

Minyak semula jadi yang dihasilkan rambut boleh hilang jika anda Syampu Rambut setiap hari. Untuk mengurangkan hal ini terjadi maka jangan syampu setiap hari. Cukup 3 kali seminggu agar nutrisi dari dalam kulit kepala juga tidak cepat hilang. Jika anda terpaksSyampu  setiap hari kerana pekerjaan anda Ataupun Rasa tidak Selesa , maka gunakanlah conditioner agar kelembapan tetap terjaga. Selain itu anda juga perlu mengetahui bagaimana cara mencuci yang benar.

Kurangkan pemakaian getah rambut

Untuk Tampil Kemas, getah rambut memang sangat membantu untuk mengikat rambut anda. Namun jangan terlalu Kerap Mengikat Rambut karana akan mengakibatkan keguguran. Gunakanlah klip rambut yang tidak terlalu mencengkam rambut anda.

Cara Agar Rambut Cepat Panjang
Antara bahan-bahan semulajadi yang boleh digunakan untuk memanjangkan rambut secara alami adalah Seperti berikut:


1. Minyak

Gunakanlah campuran minyak zaitun, minyak jojoba, dan minyak kelapa untuk mengurut kulit kepala. Atau boleh digunakan secara bergilir-gilir. Manfaat dari minyak ini adalah untuk menyihatkan rambut,  Dan menguatkan akar rambut serta membuat pertumbuhan rambut lebih sihat. Urutkan pada bahagian kulit kepala secara rutin agar cepat terlihat hasilnya.

2. Putih telur

Gunakanlah putih telur sebagai masker. Caranya dengan mengusapkan kemudian mengurut kulit kepala menggunaka mask putih telur. Biarkan selama 15 minit. Selepas 15 minit bilas dengan syampu. Manfaat yang boleh diperolehi adalah rambut akan ternutrisi dengan baik sehingga akan lebih cepat panjang.

3. Kentang

Caranya iaitu dengan menumbuk satu sebiji kentang dan mencampurnya dengan air secukupnya. ramaskan  kentang tersebut dan manfaatkan airnya sahaja. Gunakan airnya untuk disapu dan dan diurutkan pada kulit kepala. Lakukanlah 2 kali seminggu, agar vitamin A, B, dan C yang terkandung dalam air kentang ini memberikan khasiart yang diperlukan oleh rambut.

4. Lidah buaya

Lidah buaya dikenali dengan tanaman sejuta manfaat. Termasuk boleh digunakan sebagai penyubur rambut. Caranya ialah campurkan gel lidah buaya dengan putih telur untuk diaplikasikan pada kulit kepala. Oleskan secara merata dan lakukan sedikit urutan. Tunggu sehingga 15-20 minit agar meresap. Langkah terakhir adalah bilas dengan air bersih dan syampu.

5. Bawang Merah

ternyata bawang merah juga boleh dijadikan bahan untuk rawatan rambut.  salah satu manfaat bawang merah adalah dapat membuat rambut  cepat panjang. Caranya, ambil bawang merah secukupnya kemudian kupas kulitnya, Parut dan peras airnya. Gunakan air perasan tersebut secara merata pada rambut. biarkan selama 1 jam lalu bilas dengan air sejuk. Untuk menghilangkan baunya, mencuci seperti biasa menggunakan syampu.

6. Kuning telur dan Minyak Zaitun

Selain putih telur, sebenarnya kuning telur juga mempunyai khasiat yang sama untuk memangjangkan rambut. Namun orang-orang lebih suka mengunakan putih telur kerana tidak terlalu hanyir seperti kuning telur. Jika mahu mencuba menggunakan kuning telur.. Caranya campurkan 2 kuning telur dengan 2 sudu minyak zaitun. Oleskan ramuan tersebut pada rambut dan biarkan selama 30 minit. Selepas itu, bilas dengan air bersih lalu mencuci dengan syampu agar bau hamisnya hilang.

7. Santan Kelapa

santan sangat bagus untuk rawatan rambut agar cepat panjang. Pertama siapkan santan, lalu bersihkan rambut dan keringkan hingga setengah kering. Oleskan santan pada rambut dan kulit kepala hingga rata. Lakukan urutan lembut pada kulit kepala selama 5 minit. Bungkus rambut dengan tuala selama 20 minit. Cuci rambut seperti biasa.








loading...

0 Response to "Tak Sabar Menunggu Rambut Panjang?Ini Cara Memanjangkan Rambut Dengan Cepat...Kongsikan"

Post a Comment

loading...
'));