loading...

WOWW !! SIAPA MASIH INGAT WANITA SEPARUH ABAD TAPI MASIH MUDA DAN CANTIK JELITA ?? RUPANYA INILAH RAHSIA PEMAKANANNYA !! PATUTLAH CANTIK!







Sudah sering sekali waktu aku berbelanja bersama dengan ibu, kita dianggap sebagai kakak adik. Padahal aku baru belasan tahun, dan ibu sudah 50-an, hiks. Wajah ibuku masih mulus kinclong tanpa kerutan.

Pas ditanya, ternyata rahasia awet muda ibu adalah buah naga yang sering diborongnya di pasar! Daging buahnya dia kasih ke aku dan bapak, kulitnya malah dijus dan diminumnya! Masih banyak orang yang tidak tahu hal ini dan membuang kulit buah naga begitu saja saat memakan buah naga.

Padahal, kulit buah naga mengandung zat pewarna alami yang disebut dengan antosianin serta memiliki mineral tinggi.



Apa sih manfaat dari kulit buah naga? Jangan kaget loh, khasiatnya banyak! Zat antosianin adalah zat warna alami yang bersifat antioksidan yang terkandung dalam buah dan tumbuh-tumbuhan.

Antioksidan yang terkandung di kulit buah naga ini 10 kali lipat lebih banyak dari wortel dan mampu bertahan selama 75 jam di dalam tubuh manusia.



Perlu kamu ketahui, antioksidan dapat mencegah banyak penyakit. Antioksidan berkhasiat membantu mencegah penuaan dini dan memperlambat penyakit pikun.

Dia juga berfungsi menangkal virus perusak sel tubuh yang menyebabkan kanker yang sampai saat ini tidak ada obatnya.

Selain itu, zat ini membantu meningkatkan elastisitas pembuluh darah, melindungi dinding saraf, dan memperlancar peredaran darah serta menurunkan tekanan darah.

Kulit wajah kamu juga bisa menjadi halus dan kenyal bila mengkonsumsinya secara teratur.

Antioksidan juga efektif meningkatkan kinerja tulang sendi dan penderita alergi.

Bahkan, zat dalam kulit buah naga ini memiliki manfaat anti radiasi dan dapat meningkatkan penglihatan kita yang rusak.

Banyak kan, manfaat kulitnya? Kalau dipikir-pikir, ⅓ dari buah naga itu kulitnya, banyak dari kita yang membuangnya.

Sayang banget yah! Berikut cara menjus kulit buah naga yang bisa kamu coba:



Jus Kulit Buah Naga Cara membuat : cuci bersih kulitnya, iris kecil-kecil. Blender pakai juicer, tambahkan madu atau air lemon secukupnya.

Perpaduan rasa manis dan asamnya sangat menyegarkan dan menambah nafsu makan.

Sudah tahu kan khasiat-khasiat super kulit buah naga ini? Jangan habis manis sepah dibuang lagi yah!

Exoramaroon

4 PETUA HILANGKAN KEDUT MUKA DENGAN CEPAT

Bila umur makin bertambah, kulit mukapun bertambah tua! Kedut muka pun semakin jelas kelihatan. Jadi, tentu ramai yang nak tahu Petua Hilangkan Kedut Muka kan…

Biasanya kedutan tersebut boleh dilihat di bahagian dahi,bawah mata dan juga pipi. Kedutan tersebut boleh membuatkan muka kita nampak tua. Jadi, jom hilangkannya!

Kedut atau kedutan di muka merupakan salah satu tanda dari penuaan semulajadi. Kedutan di muka boleh juga disebabkan kerana sinaran matahari, kurang tidur,penggunaan kosmetik yang tidak tepat dan merokok.Sebenarnya ada banyak petua hilangkan kedut muka yang boleh kita cuba, termasuklah cara semulajadi yang lebih selamat.



Berikut Dikongsikan Petua Hilangkan Kedut Muka:


Minyak Zaitun

Minyak zaitun memang bagus untuk rawatan kecantikan kulit. Kandungan vitamin yang lengkap seperti vitamin C, D dan E, serta zat besi yang dilengkapi dnegan zat anti bakteria terbaik untk awet muda.



Sebelum tidur bersihkan muka terlebih dahulu, dan sapukan dengan minyak zaitun. Biarkan sampai ke pagi hari. Keesokan pagi barulah dibilas dengan air bersih.



Masker Betik

Ambil dua potong betik masak, hancurkan. Masukkan ke dalam sebuah mangkuk, kemudian gaul rata dengan satu sudu makan madu. Setelah itu, sapukan pada muka. Biarkan selama 20 minit, kemudian barulah dibilas dengan air suam sehingga bersih.



Buah Tomato

Buah tomato dapat memberikan perlindungan ekstra untuk kulit muka. Di dalam buah ini terdapat kandungan antioksidan yang tinggi.



Potong buah tomato bulat-bulat kemudian sapukan dengan madu asli. Setelah itu tempelkan pada bahagian muka yang berkedut. Biarkan selama 15 minit sehingga nutrisi tomato dan madu tadi meresap kuat di kulit muka.


Petua hilangkan kedut muka dengan menggunakan buah pisang juga sangat efektif dan mudah.



Cara membuat krim muka anti kedut muka ini sangat mudah. Hancurkan sebiji pisang sehingga menyerupai krim. Kemudian sapukan ke seluruh permukaan muka, biarkan selama setengah jam. Kemudian barulah dibilas dengan air suam.



Tepuk-tepuk kulit muka anda setiapkali selesai membersihkan muka. Jangan sekali-kali mengelap muka sehingga benar-benar kering.



Semoga petua hilangkan kedut muka secara semulajadi ini bermanfaat untuk semua.








loading...

0 Response to "WOWW !! SIAPA MASIH INGAT WANITA SEPARUH ABAD TAPI MASIH MUDA DAN CANTIK JELITA ?? RUPANYA INILAH RAHSIA PEMAKANANNYA !! PATUTLAH CANTIK!"

Post a Comment

loading...
'));