loading...

SEBAB KENAPA SUAMI ISTERI KENA TIDUR BERPELUKAN SETIAP HARI, INI FAKTANYA!






Pelukan merupakan salah satu luahan rasa cinta dan kasih sayang terhadap pasangan. Ia bukan sahaja sentuhan secara fizikal namun juga secara emosi.

Jika sebelum ini, suami isteri jarang sekali nak tidur berpelukan, mungkin sebab rasa rimas, panas atau apa juga alasan. Baik mulakan tidur berpelukan ini, mulai hari ini.

Ini kerana satu kaji selidik terbaru menunjukkan, pasangan suami-isteri yang tidur secara berpelukan setiap hari mendapat banyak kelebihan yang tersendiri.

Ia menambah keharmonian dalam rumah tangga serta menjalin hubungan perasaan dan perkongsian emosi antara suami isteri.Bahkan, sangat baik untuk kesihatan!

Berikut antara kelebihan tidur berpelukan bersama pasangan;

1. Mencegah Stress

Ketika tidur dengan seseorang yang anda cintai, ini boleh membantu meringankan fikiran dan mengurangkan tahap stres.

Apatah lagi jika akhirnya anda tidur berpelukan dan bercinta, manfaatnya boleh menjadi lebih dari itu.

Ini kerana pelukan dapat menghilangkan kesakitan dan membantu meningkatkan peredaran darah pada tisu-tisu lembut dalam tubuh badan.

2. Menaikkan Kadar Hormon ‘Oxytocin’

Hormon oxytocin dikatakan juga sebagai hormon cinta.

Apabila banyak hormon cinta dirangsang, maka bertambahlah kasih sayang dan ia dapat menghilangkan perasaan kesunyian atau kemarahan.

3 . Tidur Lebih Nyenyak

Jika anda sukar tidur, mintalah pasangan memeluk anda semasa tidur.

Kajian membuktikan, tidur berpelukan secara automatik membantu anda menyingkirkan masalah seperti sukar tidur (insomnia), merasa lebih relaks dan tidak memikirkan hal-hal lain dan membuatkan lebih cepat terlelap.

4. Baik Untuk Jantung

Tidur di samping pasangan juga baik untuk kesihatan jantung anda.

Oleh itu, anda rasa aman dan kehangatan menyebabkan jantung pada kelajuan normal, sehingga tidak menyebabkan ketegangan pada jantung anda.

5. Bangun Penuh Bertenaga

Kebahagiaan tiada habis ketika bangun tidur, anda tetap melihat pasangan di samping anda.

Malah, para pengkaji mendakwa, anda bakal merasakan tenaga positif yang melimpah dan bersemangat untuk bekerja.

6. Panjang Umur

Sebuah kajian menunjukkan, seseorang yang berehat di samping pasangan yang dicintainya dapat membuatkan otak, jantung, dan organ lain bekerja secara santai.

Akhirnya, tanpa disedari perkara ini meningkatkan umur anda.



7. Tanda Luahan Kasih Sayang

Pelukan adalah tanda luahan kasih sayang antara suami dan isteri.

Ia memperbaiki hubungan yang retak dan menyuburkan kasih sayang antara suami isteri serta meningkatkan kepercayaan pada pasangan.

Tag pasangan anda dan share artikel ini !! Yang halal je ye

Marilah mengupas apa sajakah yang dapat dipetik faedahnya bila memanfaatkan moment spesial seperti hal privacy dalam kamar tidur. tips ini ditujukan teristimewa untuk pasangan suami istri dalam hal rumah tangga.

Semua orang berkeyakinan tidur berdua dengan pasangan yang dicintai dan disayanginya memanglah hal mengasyikkan. Terutama pasangan sbg belahan hidup untuk menjalani kehidupan secara bersama-sama. Jadi ga ada yang perlu dipermasalahkan dalam urusan tidur terlebih sampai punya sikap memberi kemesraan lebih satu dengan yang lain.

Kurang lebih bila ditafsirkan dengan cara subyektifitas penulis, ada bermacam makna faedah tidur sambil berpelukan. Coba di jabarkan satu persatu fungsi manisnya adalah seperti berikut yang pertama adalah :

1. Ungkapan Kalbu
Sejatinya pasangan yang tidur berpelukan mengisyaratkan bahwasanya keduanya merupakan pribadi yang sama-sama memerlukan serta saling melengkapi. Tak ada ungkapan kalimat lain yang dapat dilukiskan selain dari mengutarakan dengan sikap sayang serta penuh perhatian.

2. Memperkuat Tali Cinta
Cinta bakal jadi memudar seiring berjalannya waktu. Tetapi seluruhnya dapat disiati dengan rutinitas manis serta sama-sama memberikan kesenangan serta kenyamanan untuk pasangannya. Satu diantaranya yaitu tidur dengan memeluk orang yang di cintai.

3. Mengurangi Ketegangan
Beban hidup yang dirasakan dalam bekerja sehari-hari ataukah dalam melakukan rutinitas kehidupan bakal terurai jika dipeluk hangat dalam tidur oleh pasangan yang di cintai. adapun Dampak psikologis yang diakibatkan hati jadi tenang, perasaan nyaman, pikiran jadi rileks dan hal ini dapat mengurangi tegangan.

4. Antisipasi dari perasaan negatif
Kehidupan seseorang tak lepas juga dari rasa emosi, desakan batin, stress, kelelahan yang menumpuk juga menyebabkan pertikaian sengit. Tetapi situasi penuh negatif dapat diintimkan kembali bila setiap pasangan suami istri menyadari serta pada akhirnya bangun kembali perasaan yang penuh kehangatan serta ditutup dengan tidur saling berpelukan.

5. Mempunyai kualitas jalinan bercinta yang baik
Menurut pengalaman orang yang awalannya merasakan kemesraan dalam kehidupan bercinta dengan pasangan yang di cintai otomatis bakal tidur dengan posisi memeluk pasangannya. Wujud kelegaan serta tanda ucapan terima kasih untuk saling share manisnya kehidupan dengan penuh cinta.

6. Merasa Nyaman Dan diperhatikan
Perasaan ini kerap dirasakan terlebih kaum hawa bila sampai tertidur dengan posisi berpelukan. Ia seakan rasakan hadirnya sosok pelindung yang setia serta sangat di cintai.

Sekian uraian sederhana tentang manfaat tidur sambil berpelukan bersama pasangan, Semoga dapat memberikan inspirasi untuk Anda yang sudah berkeluarga.








loading...

0 Response to "SEBAB KENAPA SUAMI ISTERI KENA TIDUR BERPELUKAN SETIAP HARI, INI FAKTANYA!"

Post a Comment

loading...
'));