loading...

Khasiat Surah Yassin Dan Al-Jin Untuk Keluarga Daripada Gangguan Sihir...Kongsikan Pada Yang Lain






Lindungi Keluarga Daripada Gangguan Sihir Dengan Surah Yassin Dan Al Jin. Al Quran dan sunnah adalah penyuluh hidup. Menerangkan yang gelap. Menyembuhkan yang sakit dengan izin Allah jua. Sebagai hambaNya yang beriman dan percaya kepada al Quran sebagai kitab yang akhir.. maka amalkanlah hidup bersandarkan kepada al Quran. Al Quran adalah ubat kepada penyakit kecuali maut. Ya mati! Tiada ubatnya.

Dalam amalan perubatan islam, cara rawatan hanyalah berdasarkan ayat-ayat al Quran dengan cara peraturan yang sesuai. Solat hajat, solat taubat, dan bacaan al Quran serta zikir menjadi asas rawatan. Jangan percaya kepada rawatan tradisional yang tidak diketahui kesahihannya. Berhati-hati bila anda rasa tak sedap hati tentang sesuatu perkara. Bila badan dah rasa lain macam, rasa kebas pada anggota tertentu. Selain tanda-tanda sakit buah pinggang, jantung dan kencing manis.. ada kemungkinan anda terkena sihir.

Cuba check.... adakah anda punya tanda tanda gangguan sebegini? Jika ya.. ada kemungkinan anda terkena sihir. Na'auzubillah.

🔴 Rasa sesak dada terutamanya selepas waktu asar, yang mungkin berlarutan hingga tengah malam.

🔴 Kusut fikiran.

🔴 Sakit di bahagian tulang-tulang belakang.

🔴 Mengigau ketika tidur.

🔴 Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan.

Jika ya..... berjumpalah dengan ustaz yang boleh merawat....

Pastikan anda lakukan perkara-perkara berikut sebagai usaha lindungi ahli keluarga anda daripada gangguan sihir.

✔ Dengarkan ayat Al Quran secara terus... terutamanya surah al-Baqarah, yasin, as-Saffat, ar-Rahman, ad-Dukkhan dan surah al-Jin tidak kurang daripada enam jam setiap hari.

✔ Jaga solat pada waktunya & sentiasa berzikir.

✔ Baca surah Yasin ketika berada di tempat pembaringan dan tidur mengiring sebelah kanan dalam keadaan berselimut, baca doa tidur & mengucap.

Semoga perkongsian ilmu di atas sedikit sebanyak memberikan kita maklumat dan berusaha jika ditimpa musibah. Setiap apa yang berlaku kepada diri kita ada sebabnya. Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Sebagai hambaNya yang beriman.. kita boleh berusaha dengan sedaya upaya kita.

Dalam kehidupan sehari hari adakalanya rumah kita mengalami gangguan dari mahluk Jin atau sihir yang dilancarkan para dukun dan tukang sihir.  Untuk membersihkan rumah anda dari pengaruh jin dan sihir itu bacakanlah surat Al Mulk, Al Jin dan Ar Rahman dirumah anda. Insya Allah Jin pengganggu akan merasa gerah dan panas mendengar bacaan surat itu, mereka akan hengkang meninggalkan rumah tersebut.

Dengan izin Allah semua kekuatan sihir yang dilancarkan para penyihir juga akan lenyap dan musnah, ketika diperdengarkan bacaan ketiga surat ini.Ketiga surat itu berisi peringatan dan ancaman bagi golongan jin fasik yang suka mengganggu manusia. Kandungan ayat ketiga surat itu juga berisi peringatan bagi manusia agar selalu menggangungkan Allah dan jangan takut kepada selain Allah.

Surat Al Mulk menceritakan kebesaran Allah yang telah menghidupkan dan mematikan manusia, menciptakan langit yang tujuh dan menghiasinya dengan bintang bintang yang digunakan untuk melempar syetan dan jin yang berusaha mencuri berita dari langit.

Surat ini juga menceritakan tentang azab yang ditimpakan Allah pada orang kafir, ketika neraka jahanam mengeluarkan suara  gemuruh tatkala orang kafir dilemparkan kedalamnya. Surat ini juga menceritakan penyesalan orang kafir karena tidak mau mendengarkan nasihat dan firman Allah selama hidup didunia.

Surat ini merupakan peringatan dan ancaman bagi bagsa Jin dan manusia agar mereka tidak lalai dari mengagungkan kebesaran Allah. Agar mereka menyadari ancaman Allah terhadap orang yang kafir dan durhaka baik dari golongan Jin dan manusia.

Surat ini menceritakan bahwa serombongan Jin telah  mendengarkan Al Qur’an yang ajaib dan mereka mengakui kebesaran Allah dan berjanji  tidak akan mempersekutukan Allah dengan satu apapun. Surat ini juga menceritakan tentang adanya sekelompok laki laki diantar manusia yang minta perlindungan pada sekelompok laki laki dari golongan jin, dimana jin itu hanya menambah kesesatan mereka.

Jin juga menceritakan bahwa dahulu mereka suka berkumpul untuk mencuri berita dari langit, namun  setelah Qur’an turun mereka tidak bisa lagi melakukan hal itu, karena mereka akan dikejar oleh panah panah api. Jin juga mengakui bahwa mereka terdiri atas bermacam macam golongan  ada yang soleh, beriman  dan adapula yang  kafir, jahil dan bodoh. Bangsa jin juga mengakui bahwa diantara mereka ada yang berjalan diatas jalan yang lurus, dan ada pula yang menyimpang. Mereka menyadari bahwa mereka yang menyimpang akan ditimpa azab yang pedih.  Surat ini merupakan peringatan bagi bangsa jin dan manusia.  Dengan memperdengarkan surat ini dirumah anda diharapkan ini bisa jadi peringatan bagi jin fasik dan dzolim yang mengganggu rumah anda.

Surat ini mengingatkan bahwa Allah yang maha pengasih telah mengajarkan al Qur’an dan berbagai ilmu hikmah pada manusia. Allah telah menjadikan bintang , bulan dan matahari beredar pada garis edarnya, Dia juga menumbuhkan berbagai macam tanam tanaman dantumbuh tumbuhan bagi manusia dibumi ini. Allah telah menciptakan manusia dari tanah dan jin dari nyala api yang panas

Allah telah menjadikan lautan yang mengeluarkan mutiara, dan kapal yang berlayar diatasnya. Semua yang dilangit dan bumi tunduk pada kebesaranNya. Dan Allah telah menantang jin dan manusia untuk menembus segala penjuru langit dan bumi jika mereka sanggup. Allah menyatakan mereka tidakl akan bisa melakukan itu melainkan dengan kekuatan.

Allah mengingatkan jika terjadi peristiwa kiamat , jin dan manusia tidak bisa meyelamatkan diri dari padanya. Allah juga menjanjikan kenikmatan kenikmatan syurga bagi golongan jin dan manusia yang taat dan patuh padaNya.  Surat ini juga merupakan peringatan dan ancaman bagi golongan jin dan manusia. Surat ini juga jadi peringatan bagi jin fasik yang mengganggu rumah anda.

Bagi anda yang mengalami gangguan jin atau sihir di rumah atau pada dirinya sendiri, perbanyaklah mendengar ketiga surat diatas. Niatkan sebagai peringatan dan ancaman bagi bangsa jin yang menganggu ataupun dikirim oleh para tukang sihir . dengarkan ketiga surat ini setiap hari sampai semua gangguan yang anda alami lenyap . Hayati kandungan ketiga surat diatas untuk meningkatkan Iman dan takwa anda pada Allah. Syetan dan Jin tidak sanggup mengganggu dan mengalahkan orang yang kuat iman dan takwanya pada Allah.








loading...

0 Response to "Khasiat Surah Yassin Dan Al-Jin Untuk Keluarga Daripada Gangguan Sihir...Kongsikan Pada Yang Lain"

Post a Comment

loading...
'));