loading...

7 Selebriti Popular Mati Bunuh Diri Akibat Tekanan Jiwa..Artis no4:Paling Dasyat kematiannya!!






Ini antara 7 selebriti popular yang mati bunuh diri kerana masalah tekanan jiwa.

1. Robbin Williams



Pada Ogos 2014, pelakon dan pelawak terkenal Hollywood, Robbin Williams dipercayai menggantung dirinya menggunakan tali pinggang.

Punca bunuh diri, Robbin tidak dapat menerima keadaannya selepas disahkan menghidap Parkinson.

2. Kang Doo Ri



Kematian aktres ini mengejutkan ramai pihak. Khabar angin menyatakan bahawa Doo Ri mati akibat kemalangan jalan raya pada tahun 2015. Namun siasatan polis mendapati terdapat unsur bunuh diri.

Kemungkinan besar pelakon itu mengalami kemurungan kerana persaingan sengit dalam dunia hiburan Korea.

3. U;Nee



Pada tahun 2007, pelakon dan penyanyi popular Korea, U;Nee ditemui mati gantung diri kerana mengalami tekanan jiwa akibat daripada populariti yang dikecapinya. Pelakon itu bunuh diri ketika usia 26 tahun.

4. Kurt Cobain



American singer and guitarist Kurt Cobain (1967 – 1994), performs with his group Nirvana at a taping of the television program ‘MTV Unplugged,’ New York, New York, Novemeber 18, 1993. (Photo by Frank Micelotta/Getty Images)
Vokalis kumpulan Nirvana, Kurt Cobain memilih untuk menamatkan riwayat hidupkan ketika berusia 27 tahun akibat masalah depresi. Mayatnya ditemui sangat tragis dengan menembak dirinya sendiri pada tahun 1994.

5. Lucy Gordon



Pelakon filem Spiderman 3 ini juga mengalami masalah tekanan jiwa dan ditemui mati gantung diri di rumahnya pada tahun 2009.

6. Chester Bennington



Berita kematian penyanyi Linkin Park ini tertanya mengejutkan industri hiburan dunia. Penyanyi ini ditemui mati gantung diri pada Julai lalu.

Penyanyi ini pernah terlibat dengan masalah dadah dan alkohol. Dia juga pernah memberitahu dia pernah ingin cuba membunuh diri kerana pernah didera sewaktu zaman kanak-kanak.
Kematian vokalis utama Linkin Park, Chester Bennington menggemparkan dunia hiburan. Ia diduga bunuh diri setelah ditemukan tidak bernyawa di Los Angeles, Kamis (20/07) waktu setempat karena menggantung diri.

Aksi bunuh diri dengan menggantungkan diri sebelumnya juga dilakukan oleh musisi Chris Cornell dan aktor Robin Williams. Dalam waktu yang berdekatan ini, semakin banyak orang bertanya, mengapa para selebriti melakukan aksi bunuh diri.

Depresi
Dilansir dari Psychology Today, penyebab nomor satu dari bunuh diri adalah depresi. Sebuah jalan termudah untuk meninggalkan masalah dengan mencabut nyawa sendiri yang sebenarnya sangat keliru.

Rotikaya

7. Jonghyun, SHINee



Kematian Jonghyun merupakan kehilangan besar buat peminat muzik K-pop. Kakak kepada anggota kumpulan SHINee, Jonghyun, Kim So Dam mengesahkan adiknya itu meninggal dunia akibat bunuh diri.

Punca kematiannya adalah disebabkan mendiang telah menghidu asap karbon monoksida yang berpunca daripada arang yang dibakar di dalam biliknya

Cara Menghilangkan Stress dan Tekanan



Bermuhasabah di samping melakukan terapi yang anda gemari

Sentiasa berbincang dengan orang tersayang ataupun yang paling rapat dengan anda hati ke hati mengenai tekanan yang anda alami
Menyenaraikan satu-satu masalah di atas kertas sambil menuliskan pros dan kons juga penyelesaian kepada masalah tersebut
Melakukan apa juga terapi yang anda suka seperti bershopping, pergi ke spa, bersukan, meluangkan masa bercuti bersama keluarga
Merujuk kepada pihak yang bertanggungjawab atau yang terlibat secara langsung ataupun tidak langsung dalam isu tekanan yang anda hadapi
Meningkatkan kualiti pengetahuan dengan ilmu dengan banyakkan membaca supaya anda akan lebih terdedah kepada penyelesaian yang lebih berilmu dan memperluaskan pemikiran dengan pengalaman orang lain
Menjaga kesihatan secara optima dengan menjaga kebersihan diri, menjaga waktu makan dan sebagainya supaya diri sentiasa terurus dan lebih bertenang



Membina diri dengan Aura Positif


Apa pentingnya dengan aura positif ini? Aura positif ini akan menyeimbangkan perasaan anda dan menenangkan perasaan ke tahap yang optima supaya anda dapat menghadapi stress dan tekanan dengan sewajarnya. Bagaimana untuk membina diri dengan cas-cas positif ini supaya anda lebih gembira dan bertenang?



Menjaga hati
Dekatkan diri dengan Pencipta, Tuhan Yang Maha Esa. Ada berbagai cara untuk mendekatkan diri dengan Allah yang Maha Berkuasa, contohnya dengan berzikir, mengaji, menjaga solat, membuat solat2 sunat, berpuasa dan sebagainya.
Berada dalam lingkungan orang-orang yang positif dan berjaya, supaya kita dapat berfikir dan bertukar pandangan dengan lebih baik antara satu sama lain
Banyakkan berdoa kepada Allah dengan penuh pengharapan dan keyakinan bahawa masalah itu dapat diselesaikan dengan mudah. Percaya dengan kuasa doa sebagai senjata dan perisai diri yang paling mujarab dalam hidup kerana apabila anda percaya, anda akan melalui proses penyembuhan dan miracle yang tidak tersangka-sangka.
Wujudkan suasana yang paling selesa buat diri anda contohnya memastikan kebersihan diri dan tempat tinggal terjaga.
Wujudkan perhubungan yang positif dengan semua orang di sekeliling kita dan berusaha mengekalkan cas-cas positif lebih banyak berbanding cas negatif dengan mengawal perasaan dan emosi setiap hati
Menjaga pemakanan dengan mengambil makanan yang halal, bernutrisi dan berkhasiat setiap hari supaya sel-sel badan mendapat khasiat yang secukupnya untuk kekal sihat dan gembira.
Zikir Terapi Diri

Ya Latif : (Yang Maha Lemah Lembut) Ucapkanlah 100x sehari
Subhanallah, Walhamdulillah, wala ilaha illallah Allahu akbar : (Maha suci Allah, Segala puji hanya untuk Allah, tiada tuhan yang disembah melainkan Allah, ALlah Maha Besar)
La haula wala quwwata illa billah : (Tiada daya dan kekuatan melainkan dengan izin Allah)
Doa : Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari rasa sedih dan gelisah, aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan bakhil. dan Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang.
dan banyak lagi zikir-zikir terapi diri yang boleh diamalkan

“Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan,”Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un.” Mereka itulah yang mendapatkan keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Rabbnya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk”.

[al Baqarah/2:155-157]


Semoga anda akan lebih bertenang selepas ini, bertawakkal kepada Allah atas setiap apa yang berlaku kerana pasti akan ada hikmah di atas sesuatu kejadian. Ujian yang diberikan tidaklah sia-sia kerana ianya penuh dengan pengajaran buat diri sendiri, keluarga mahupun masyarakat supaya dapat bertindak dengan lebih positif dan bijak.


Pesanan terakhir, jangan lupa ambil ubat penenang semula jadi yang sangat selamat, semestinya b kompleks dan omega guard yang dapat membantu anda mengawal emosi dengan berkesan. Pasti anda menghadapi segala kesukaran dengan senyuman, kerana di saat itulah anda akan mendapat penyelesaian yang bijak pabila emosi anda stabil dan terkawal.














loading...

0 Response to "7 Selebriti Popular Mati Bunuh Diri Akibat Tekanan Jiwa..Artis no4:Paling Dasyat kematiannya!!"

Post a Comment

loading...
'));