loading...

Jangan Salah Guna Whatsapp!!Pengakuan Isteri Orang Terlanjur Dengan Lelaki Lain Melalui Whatsapp






Hubungan suami isteri memerlukan kepercayaan dan kesetiaan untuk kekal sehingga ke akhir hayat. Namun, tidak semua mampu untuk membalas kepercayaan tersebut baik lelaki ataupun perempuan.

Dalam satu kisah yang dikongsi melalui laman Facebook Kisah Rumat Tangga, seorang wanita dan juga masih isteri orang telah mengkhianati kepercayaan yang diberi. Semoga kisah wanita ini menjadi pengajaran untuk semua.

Perkenalan Melalui Aplikasi Whatsapp

Aku seorang isteri dan ibu yg dah berkahwin hampir 10 tahun. Kisah aku ni berlaku dalam tahun 2015 bilamana aku berkenalan dengan Z melalui wassap.

Mula2 Z ni tak tahu yg aku ni isteri orang sebab aku merahsiakan,sampai satu saat aku brterus terang status diri aku,Z ni memang terkejut sebab aku dah beri harapan pda dia dan dia tanya sama ada nak teruskan @ stop.

Akui kami dah mula sayangkan satu sama lain jadi kami teruskan hubungan tanpa pngetahuan suami aku. Suami aku seorang yg sangat2 baik cuma aku trlalu bodoh waktu tu untuk menilai. Hubungan aku dan Z hampir setahun tapi dalam masa yg sama aku tak mampu lagi untuk menipu suamiku sedangkan dia terlalu baik pada aku dan keluarga aku.

Minta Cerai Dengan Suami


Aku meminta cerai daripada suami sebab aku rasakan Z tu terbaik dan Z nyatakan hasrat nak kawen dengan aku namun keluarga aku menentang sekeras2 kerana keluarga aku cukup selesa dengan suamiku.

Suami aku kerja biasa tapi cukup segala. Ada motor, kereta dan rumah untuk kami sekeluarga berteduh. Aku nekad brterus terang dengan suami aku ada lelaki lain melalui wassap,suami berang sedangkn dia tak pernah terlintas nak menduakan aku.

Kami berjauhan seketika untuk masing2 berfikir dengan tenang. Keadaan dah tenang aku buat kptusan untuk kembali semula pada suami kerana memikirkan anak2 yang masih kecil.

Pernah Terlanjur Beberapa Kali

Suami menerima dan memaafkan aku. Namun tak sampai disitu aku masih sayangkan Z,kami masih berhubung & kami pernah terlanjur beberapa kali. Hari berganti hari Z seakan2 mula berubah,dia mula menjauh dari aku.

Bila aku siasat ternyata dia mempunyai ramai skandal,yang dasyat bukan dengan aku je dia pernah "bersama". Terduduk aku saat tu. Bodohnya aku..hinanya aku..lepas kejadian tu aku tak lagi berhubung dengan Z. Tumpuan aku hanya keluargaku dan perasaan sayang aku pada suami lebih kuat dari sebelum ni malah makin hari makin kuat.

Aku bertaubat sesungguh2nya..aku isteri yang derhaka..tak mungkin akan aku ulangi kejahilan dan kebodohan ni...semoga semua mengambil iktibar dri pengalaman aku..aku pendosa. - www.kakishare

KESAN- KESAN WHATSAPP

Mendatangi fitnah
Dengan menggunakan media sosial, berarti engkau telah membuka lebar-lebar pintu fitnah untuk dirimu sendiri. Engkau telah menyediakan wasilah yang dengannya matamu bersiap untuk melihat apa - apa yang diharamkan Allah, membaca komentar atau status yang tidak bermanfaat dan juga hatimu bersiap untuk menerima berbagai syubhat.
Bukankah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
سَتَكُونُ فِتْنَةٌ، الْقَاعِدُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْقَائِمِ، وَالْقَائِمُ خُيْرٌ مِنَ الْمَاشِي، وَالْمَاشِي خَيْرٌ مِنَ السَّاعِي
“Akan terjadi fitnah, orang yang duduk saat itu lebih baik daripada yang berdiri, yang berdiri lebih baik daripada yang berjalan, dan yang berjalan lebih baik daripada yang berlari kecil.”
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam memerintahkan kita untuk menghindar dan menjauh dari fitnah, namun engkau malah mendatanginya.

Tulisan ini sebagai bentuk penjelasan mengapa kami tidak menggunakan media sosial dan berlepas diri darinya serta dari pihak - pihak yang menyebarluaskan/menshare materi yang ada di situs ini melalui media sosial. Kami juga berharap apa yang disampaikan melalui tulisan berikut bisa menjadi nasehat dan peringatan kepada pihak - pihak yang masih berdakwah atau menyebarkan ilmu melalui media sosial.
Kita tidak memungkiri bahwasanya ahlussunnah wal jama'ah adalah orang - orang yang sangat bersemangat dalam menyebarkan ilmu syar'i. Namun berhati - hatilah saudaraku, jangan sampai semangat tersebut sampai melalaikan kita dari berbagai akibat negatif media sosial dan membuat kita terjerumus kepadanya.











loading...

0 Response to "Jangan Salah Guna Whatsapp!!Pengakuan Isteri Orang Terlanjur Dengan Lelaki Lain Melalui Whatsapp"

Post a Comment