loading...

‘Ini Antara Patung Yang Dimiliki Pesakit Yang Terkena Gangguan Sihir/Saka’...Mohon Ambil Tahu






“Ini adalah antara patung-patung yang dimilik pesakit yang terkena gangguan sihir atau saka,” demikian tulis pengamal perubatan Islam yang lebih dikenali dengan panggilan Ustaz Jin.

Menurut pengalaman Ustaz Jin, penghuni rumah yang menyimpan patung-patung di rumah tidak kira sama ada besar atau kecil, mudah terkena gangguan.

“Malaikat tidak akan masuk ke rumah yang ada patung besar dan kecil, kecuali malaikat maut. Apabila malaikat tidak masuk, jin dan syaitan akan senang masuk dan mudah terkena gangguan ini, mengikut pengalaman saya sebagai perawat.

“Keluarkanlah patung-patung besar atau kecil untuk mengelakkan daripada senang terkena gangguan jin dan syaitan. Perempuan yang akil baligh yang main patung hukumnya adalah haram. Wallahuallam,” tulisnya.

gangguan sihir, gangguan jin, gangguan ilmu hitam, jin dalam anak patung, sihir dalam anak patung

Bagaimanapun, ada segelintir netizen yang salah faham dengan kenyataan Ustaz Jin yang didakwa menjatuhkan hukum haram bermain patung dengan sewenang-wenangnya. Tidak melatah dengan dakwaan itu, Ustaz Jin menjelaskan hukum bagi perempuan yang akil baligh adalah haram, namun tidak bagi kanak-kanak yang belum akil baligh.

“Kenapa perlu berbalah? Post saya tidak mengatakan haram kepada budak-budak, tetapi haram kepada perempuan akil baligh. Kalau tak bagi anak-anak main patung pun tak jadi masalah. Ambil mudarat yang kecil, tinggalkan mudarat yang besar,” tulisnya yang turut menyertakan video ceramah dari Ustaz Azhar Idrus berhubung isu berkenaan bagi menyokong kenyatannya itu.

“Saya cuma memberi ilmu dan kebaikan kepada orang supaya orang Islam tahu. Terpulang kepada masing-masing. Yang baik datang dari Allah, yang tidak baik datang dari kejahilan kita sendiri,” tulisnya.


Terdahulu, viral di media sosial seorang wanita mendakwa patung anak perempuannya bergerak sendiri dalam kejadian awal pagi di rumah mereka baru-baru ini.

Pada awalnya, patung berkenaan berada dalam keadaan ‘tidur’, namun wanita itu tidak mengendahkan kerana sudah menjadi kebiasaan anak perempuannya meletakkan patung itu berada dalam posisi ‘tidur. Bagaimanapun sekitar jam 4 pagi, dia mendapati patung itu berada dalam keadaan berdiri.

 Sihir Ini Paling Ditakuti oleh Pasangan Suami Isteri 

Sihir pemisah adalah sihir yang paling ditakuti pasangan suami isteri. Sihir ini adalah sihir yang digunakan bertujuan untuk memisahkan diantara pasangan suami dan isteri.

Sihir ini digunakan sebagai salah satu cara untuk membalas dendam kepada orang yang tidak disukai. Sihir ini bukan satu perkara yang baru berlaku dalam masyarakat kita, tetapi sudah lama.

Ada antara pasangan suami isteri yang tidak tahu mereka terkena sihir pemisah mengambil jalan untuk bercerai. Penceraian pasangan ini akan membuatkan pihak yang melakukan ilmu hitam ini seronok dan gembira.

Sebagai umat Islam kita tidak boleh melakukan perbuatan khurafat ini. Tetapi, jika pasangan yang terkena sihir ini boleh melihat beberapa tanda menunjukkan rumahtangga anda telah terkena sihir pemisah.sihir pemisah, sihir pemisah suami isteri, penceraian suami isteri, isteri minta cerai, suami ceraikan isteri

1. Benci

Rumahtangga yang bahagia secara tiba-tiba bertukar rasa benci tanpa ada sebab-sebab yang jelas. Ia berlaku pada salah seorang pasangan atau kedua-duanya sekali.

2. Perselisihan faham

Sering berlaku perselisihan faham dan bergaduh suami isteri tanpa sebab, atau hanya sebab-sebab kecil. Ini menyebabkan suasana keluarga tegang dan kucar kacir.

3. Was-was

Setiap kali mahu melakukan apa sahaja rasa was-was. Ia membuatkan isteri takut untuk mendekati suami kerana terasa suami hendak menganiaya isteri.

4. Cemburu

Timbul rasa cemburu yang tidak bertempat membuatkan pasangan rasa berang dan syak diri telah diduakan, padahal pasangan tidak berbuat begitu. Disebabkan rasa cemburu ini pasangan enggan duduk berhampiran, dan enggan tidur sebilik.

5. Tidak tenang

Setiap hari hati sentiasa rasa gelisah dan tidak tenang. Rasa sakit kepala dan buntu bila pasangan ada bersama dan berasa lega apabila pasangan keluar dari rumah dan tidak berada di sampingnya.

6. Berubah rupa

Perubahan rupa ini dapat dilihat pada pandangan mata. Pasangan akan mula melihat pasangan mereka dengan rupa yang menakutkan atau hodoh. Apa saja yang cuba dilakukan pasangan ada sahaja yang tidak kena.


7 Minta cerai

Jiwa suami rasa mahu menceraikan isteri tanpa sebab dan ada bisikan menyuruh suami lafazkan cerai, padahal langsung tidak berhasrat mahu ceraikan isteri.

Malah, isteri juga tanpa sebab munasabah meminta cerai pada suami dan mencabar suami menceraikannya.

Itu antara tanda-tanda yang boleh dilihat jika rumahtangga yang dibina terkena sihir pemisah. Tetapi, jangan terlalu taksub dan percaya sedangkan rumahtangga yang dibina hanya berlaku pergaduhan biasa dirasakan terkena sihir pemisah.

Apapun, dinasihatkan jangan terlalu berkongsi kebahagian suami isteri di media sosial dibimbangi ada orang lain yang berdendam dan tidak suka melihat kebahagian rumahtangga anda.








loading...

0 Response to "‘Ini Antara Patung Yang Dimiliki Pesakit Yang Terkena Gangguan Sihir/Saka’...Mohon Ambil Tahu"

Post a Comment

loading...
'));